1 Ekim 2016 Cumartesi

Linux Komut Satırı Geçmişi (History)


Linux kullanırken daha önce kullanmış olduğumuz komutları görmek isteyebilirsiniz. Kısaca komut satırı geçmişi  (History) terminal kullanarak yazdığımız komutların hafızada tutulması ve isteğimiz zaman buna erişmemizi sağlayan oldukça kullanışlı bir komuttur. Bu sayede unuttuğumuz komutlara tekrar erişebiliriz.

Komut satırına erişmek için terminalde sadece "history" yazmanız yeterlidir. Komutu uyguladığınızda aşağıdaki gibi bir ekranla karşılacaksınız. 


Komut uygulandığında bize komut geçmişini sıralı bir şekilde getirecektir. Bu listenin sınırı kullandığınız Linux dağıtımına göre değişiklik  gösterebilir. Kullandığınız dağıtımın komut satırı geçmişi satır sınırını

26 Temmuz 2016 Salı

C Programlama Örnekler 3

Örnek 1 : 1'den n'e kadar Olan Çift Sayıların Toplamı ve Ortalaması
#include <stdio.h>
#include <conio.h>
 
int main(){
    
    int adet, sayac = 0, toplam = 0, i;

    printf("Lütfen kontrol edilecek n degerini giriniz: ");
    scanf("%d", &adet);
    
    if( adet <= 1 ){  //1 ve 1'den küçük ise sonlandır.
        printf("Lutfen 1 den buyuk deger giriniz!");
        getch();
        return 0;        
    }
    
    for ( i=1; i<=adet; i++ ){ 
        if( i % 2 == 0){
            toplam+=i;    
            sayac++;            
        }    
    }
    
    printf("Toplam= %d\n", toplam);
    printf("Ortalama= %d", toplam / sayac);    
    
    getch();
    return 0;
    
}

26 Kasım 2015 Perşembe

C Programlama Örnek Enigma Makinesi (Enigma Machine)


Örneğimize geçmeden önce Enigma Makinesini tanıyalım. Bir Rotor makinesi olan enigma kriptolojide şifreleme ve deşifre işlemleri için kullanılan elektro-mekanik akışlı şifreli bir cihazdır. Enigma Makinesi ilk olarak Birinci Dünya Savaşının sonlarında Alman Mühendis Arthur Scherbius tarafından keşfedilmiştir. Scherbius tarafından geliştirilen bu mekanik şifreleyici cihaz 1920’lerin başlarında ticari amaçlı kullanılmış, ardından İkinci Dünya Savaşı öncesinde ve süresince Nazi Almanya’sında olmak üzere çeşitli ülkelerde askeri ve hükümete bağlı kuruluşlar tarafından benimsenmiştir.



(Yararlı Bağlantılar)
Enigma Şifrelemesinin Analizi ve Genel Prensipler
Enigma Makinesinin Çalışma Sistemi
Unutulmuş Bir Dahi Alan TURING
Alan Turing: Creator of modern computing
Wikipedia: Enigma Machine
Online Enigma Makinesi Emülatörü
Dünya Bilim Festivali – Enigma Tanıtımı
KhanAcademy Enigma Şifreleme Makinesi

31 Ekim 2015 Cumartesi

Sosyal Etki ve Sosyal Güç

FELSEFE Ders Notları 4
Sosyal Psikoloji 1
Sosyal Etki ve Sosyal Güç

Kültür: Doğanın ve tanrının yarattıklarına karşılık, insanoğlunun yaşayarak yarattığı, öğrendiği, öğrettiği, aktardığı, geliştirdiği maddi manevi anlamda her şeydir. 

Kültürleme: Bir toplumdaki kültürü, o toplumun bireylerine kazandırma sürecidir. Kültürleme süreci sayesinde Arap-Araba, Türk Türke benzer. Yemekte bizim çatal-kaşık, Japonun çubuk kullanması ya da Arabın elle yemesi de kültürlenmenin ürünüdür. Yada bizim göbeğimizi çatlatarak güldüğümüz bir fıkraya diyelimki Amerikalı'nın kös-kös bakması da kültürlerimiz arasındaki fark nedeniyledir.

Kültürlemeye toplumbilimciler sosyalizasyon (toplumsallaştırma), eğitimciler ise "eğitim süreci" diyorlar. Kültürleme sonucunda toplumda geçerli olan bilgi, tutum ve davranışları kazanırız.

Uyum: Bir kişinin inanç ve davranışlarını, grup standartlarına göre değiştirme eğilimidir. Grup normlarına uyma, bazen toplumsal uyumu gerçekleştirmek ve toplum içinde kabul görmek için ödenen bir bedeldir. 

İlk en iyi bilinen uyum araştırmaları, Türkiye doğumlu Muzaffer Şerif tarafından 1935'de yapılan toplumsal normların gelişimiyle ilgili çalışmalarıdır.

Akran Baskısına Uyma: İnsanlar kendilerince şüpheli olmayan bir durumla karşılaştıklarında, kendi algılamalarına güvenirler ve kendi bağımsız kararlarını verebilirler. Ancak herhangi bir grupta ve belli bir konuda, azınlıkta kaldığımız da sıkça karşılaşılan bir durumdur.

Copyright 2013-2017 | İbrahim BAYRAKTAR /dev/null Web Günlüğü